PMDG 747 #2 – konfiguracja EZDOK (pobierz)

W każdym samolocie, którym zaczynam latać przygotowuję profil kamer EZDOK. Dziś 747 PMDG. Profil jest sukcesywnie uaktualniany, ale po kilku dniach latania – myślę, że mogę się z Wami podzielić pierwszą wersją.

Specyfikacja

Konfiguracja została wykonana pod panoramiczny monitor o rozdzielczości Full HD czyli 1920×1080 i na takim monitorze będzie działała najlepiej. Do poprawnego działania jest konieczne ustawienie opcji WideViewAspect=True w sekcji [Display] w fsx.cfg (zresztą to ustawienie jest konieczne / zalecane w przypadku każdego monitora panoramicznego). Dla innych rozdzielczości dopasowanie obrazu może być dobre lub zadowalające. Ewentualnie można te widoki przerobić.

Widoki skonfigurowałem w EZDOK v2.

Widoki ustawiałem w PMDG 747 v3 (QOTS II). Powinny działać w każdej wersji tego samolotu.

Do widoków przypisane są skróty klawiszowe. Wykorzystuję klawiaturę numeryczną i przycisk Ctrl. Jeśli masz je już do czegoś przypisane – konieczna będzie zmiana.

Efekty specjalne dodawane przez EZDOK zostały wyłączone.

Logika / pomysł

Skoncentrowałem się na widokach, które są mi potrzebne – w locie i przy wykonywaniu screenów i nagrywaniu. To dotyczy kierunku patrzenia, szerokości pola widzenia i pozycji wirtualnej głowy. Nie przepadam za zmianą przybliżenia przy zmianie, więc wszystkie widoki są ustawione z tym samym zoomem (EZDOK v2 obsługuje już płynną zmianę zoomu przy przejściu między widokami).

Standardowe widoki pilota mają domyślnie uruchomioną opcję TrackIR. Widoki paneli – nie (dla łatwiejszego klikania). Jeśli nie używacie Tracka – można pozostawić tę opcję aktywną, na nic nie wpływa).

Widoki wewnętrzne

Pilot view (Num 8 – strzałka w górę)

Widok z dostępem do wszystkiego co istotne. Można obserwować PFD, dwa ND (dzięki temu można monitorować trasę w widoku mapy i wyświetlony na drugim ekranie wskaźnik ILS). W zasięgu kliknięcia są oba FMC. Poza tym dźwignia podwozia. Najważniejsze przyciski i selektory autopilota. Pozycja głowy ustawiona na tyle wysoko, że na podejściu z pełnymi klapami można swobodnie obserwować pas.

fsx-1.jpg

Overhead (Num 7)

Główny panel Overhead.

fsx-2.jpg

Lights (Num 9)

Światła. W sumie powtórzenie fragmentu panelu Overhead ale w tym widoku łatwiej mi je ustawić.

fsx-3.jpg

Pedestal (Num 2 – strzałka w dół)

Konsola środkowa.

fsx-4.jpg

EICAS (Num 3)

Wyświetlacze EICAS z perspektywy drugiego pilota – dzięki temu w tym samym widoku można przeklikać przyciski sterujące dolnym wyświetlaczem.

fsx-5.jpg

FO

Widok drugiego pilota.

fsx-6.jpg

Jump seat

Fotel obserwatora. Przede wszystkim do wykonywania screenshotów.

fsx-7.jpg

Standing in the middle

Do bólu symetryczny widok kabiny – z perspektywy osoby, która właśnie weszła.

fsx-8.jpg

Overhead – back

Tylny panel overhead.

fsx-9.jpg

Pilot looking left (Num 4 – strzałka w lewo)

Pilot patrzący w lewo – skośny widok pomagający rozglądać się podczas kołowania i podejść z okrążenia.

fsx-37.jpg fsx-10.jpg

Pilot looking right (Num 6 – strzałka w prawo)

Analogicznie do poprzedniego, ale patrzymy w prawo.

fsx-41.jpg fsx-11.jpg

Radio (Num 1)

Panel radia. Perspektywa z boku ułatwia wybieranie częstotliwości w porównaniu z widokiem Pedestal.

fsx-12.jpg

Throttle

Przepustnice, hamulec postojowy, klapy, spoilery.

fsx-13.jpg

Widoki zewnętrzne

Tail view (Ctrl + Num 8)

fsx-14.jpg

Right wing (Ctrl + Num 6)

fsx-47.jpg

Left wing (Ctrl + Num 4)

fsx-39.jpg

Right front (Ctrl + Num 9)

fsx-30.jpg

Left front (Ctrl + Num 7)

fsx-18.jpg

Front (Ctrl + Num 2)

fsx-19.jpg

Front gear*

fsx-27.jpg

Main gear*

fsx-21.jpg

Left engine (Ctrl + Num 1)

fsx-22.jpg

Right engine (Ctrl + Num 3)

fsx-35.jpg

* – widoki „under construction”

Kilka widoków – szczególnie te zaznaczone gwiazdką traktuję jako pracę w toku. Wymagają jeszcze dopasowania, pewnie pojawi się kilka dodatkowych (klapy, dodatkowe widoki podwozia, spoilery itp). Zwykle takie widoki powstają w czasie kilku tygodni latania samolotem, więc możecie się spodziewać, że plik do pobrania zostanie wkrótce zaktualizowany.

Dodatki widoczne na screenach: